کسراکسرا، تا این لحظه: 16 سال و 16 روز سن داره

نفس مامان

7 نكته براي خوش اخلاق شدن

1390/7/1 2:11
نویسنده : مامان کسرا
739 بازدید
اشتراک گذاری

این مطلبی که میخونین رو نمیتونم تضمین کنم چون خودم انجامش ندادم اما اگه اجرا کردین و

تاثیر داشت واستون حتما نتیجشو به ما هم بگین

7 نكته براي خوش اخلاق شدن

 

بد اخلاقي نه تنها باعث افسردگي‌تان مي‌شود، بلكه عملكرد سيستم ايمني‌تان را نيز پائين مي‌آورد، و منجر به بيماري شما مي‌شود. در اينجا چند رهنمون براي ارتقا حوصله، روح و روان و سلامت شما آورده شده است.



1- يك موضوع خنده دار
(خنده درماني)، توسط نرمن كازنيز پايه گذاري شده، تا مفهوم واقعي آن به سرانجام برسد. تحقيقات نشان داده است كه شادي و خنده عملكرد سيستم ايمني بدن را تعالي مي‌بخشد. خصوصا توليد سلول‌هايي كه بطور طبيعي به حفاظت بدن از بيماري و سرطان كمك مي‌كنند. خنده آزاد شدن اندورفين را نيز در مغز افزايش مي‌دهد- تركيبي كه به شما احساس خوب بودن مي‌دهد. بدون شك، مردم شاد سالم‌تر و طولاني‌تر زندگي مي‌كنند. بنابراين مطالب خنده‌دار دلخواه‌تان را بخوانيد، فيلم‌هاي كمدي مورد نظرتان را ببينيد و بخنديد.

2- يك آمينو اسيد براي نظم دادن به مغز
وقتي يك عدم تعادل يا نقصان باعث بد اخلاقي مي‌شود، اروپايي‌ها از يك تركيب طبيعي مكمل كه در سلول‌هاي بدن انسان يافت مي‌شود براي تنظيم اخلاق و حوصله و تنظيم سلامت مغز استفاده مي‌كنند. (SAMe (S-adenosil-L-methionine از ميتونين بدست مي‌آيد، كه اسيد آمينه‌اي است كه نقشي در توليد انتقال دهنده‌هاي عصبي مثل سروتنين و دفامين بازي مي‌كند. يك مطالعه نشان داد كه SAMe روي بيماراني كه نتايج ناموفق در ارتباط با ضد افسردگي عادي داشتند كارگر بود. براي كمك گرفتن از SAMe، مكملي از تركيب با ويتامين، B6 و B12 بدست آوريد.


3- بدست گرفتن تندرستي
تماس با مردم توليد اندورفين را افزايش مي‌دهد. هورمن رشد و DHEA، زندگي را طولاني‌تر و اثرات منفي استرس را كمتر مي‌كند. مطالعات نشان داده‌اند بيماراني كه بطور منظم ارتباط داشته‌اند سريع‌تر از ديگراني كه تنها بوده‌اند بهبود يافته‌اند. بنابراين در آغوش گرفتن و احساسات برقرار كردن با شخصي ديگر باعث بهبود اخلاق هر دوي شما مي‌شود.


4- هورمون‌هاي جواني‌تان را تقويت كنيد
براي جاري كردن سيل جواني هورمونهاي رشد در بدن‌تان نيازي به قرص نداريد. تحقيقات نشان داده‌اند چمباتمه زدن و فشردن پا توليد طبيعي هورمون جواني را بشدت زياد مي‌كند. افزايش هورمون رشد به ترفيع حوصله و اخلاق در بين ديگر امتيازات بدني تعبير مي‌شود. آن را با تمرين وزنه، خم كردن زانو، شناي سوئدي و پاروزدن بالا نگه داريد.

5- يك نفس نيرو بخش بگيريد
نفس كشيدن به طور صحيح براي از بين بردن مواد سمي و زايد، بسيار مهم مي‌باشد. در حقيقت تخمين زده شده است كه هر انساني در حدود 30 درصد از مواد سمي بدن خود را از طريق روده‌ها دفع مي‌كند، اما بقيه مربوط به دستگاه تنفسي مي‌باشد. همچنين از طريق نفس كشيدن ذهن و فكر باز مي‌شود، انرژي افزايش پيدا مي‌كند و خلق و خو بهبود پيدا مي‌كنند


6- با بوييدن احساس سرخوشي پيدا كنيد
تحقيقات حاكي از آن است كه بوييدن، تاثير مستقيمي روي بدن و ذهن انسان دارد. وقتي شخص اعصاب بويايي خود را تحريك مي‌كند، سيستم limbic مغز خود را فعال مي‌سازد كه با حافظه و روحيه شخص در ارتباط مي‌باشند. اين موضوع براي بودرماني مفيد مي‌باشد، كه يك سنت سلامتي طبيعي است و از طريق استفاده بوي گياهان صورت مي‌گيرد. بودرماني، معالجه افسردگي به وسيله ياسمن، انبساط خاطر با اكاليپتوس، شادماني و هوشياري به وسيله گريپ فروت را توصيه مي‌كند. روغن اين گياهان را روي شقيقه، گردن يا نقاطي ديگر از بدن خود بماليد. روشي ديگر، اين داروهاي گياهي را بجوشانيد و بخار آنها را با بيني استنشاق كنيد.

7- به وسيله گل‌ها سرحال شويد
دليلي وجود دارد كه از گلها به زيبايي ياد مي‌شود. گل‌هاي رنگارنگ تاثير قدرتمندي روي ذهن دارند. آنها مي‌توانند سبب ترفيع خلق و خوي بيمار شوند، حتي در زمان استرس زياد. يك تحقيق نشان داد كه افرادي كه در حين تايپ كردن 5 دقيقه در كنار يك دسته گل هستند راحت‌تر اين كار را انجام مي‌دهند، نسبت به افرادي كه در زمان تايپ كردن فقط كنار شاخ و برگ گياهان مي‌نشينند. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نفس مامان می باشد